Så onödigt med KRIG

image735

KRIG

av: Dan Andersson

Det sitter en gud i det blåaste höga
och blickar neråt jorden på djurens besvär:
'Nej titta, mina maskar, de krälande tröga,
de har skaffat sig kanoner, de döda med gevär.
De ha ändrats mycket redan,
de ha titlar och namn -
det är tider sen de avlades i ursprungets famn.

Det är tider sen jag skapte dem att älska och äta,
sen jag gjorde dem av stoft efter belätet mitt -
Nu tävla de med djävlarna i konsten att träta,
nu bråka de om honorna, om mitt och om ditt.
Dett bullrar, det flammar,
det är byar i brand,
det luktar blod, det jämrar sig från svartbrända land

Det är tid att bli kräldjur igen och börja krypa -
det var underligt att ont skulle komma av gott.
Deras lek är att bränna, deras lust är att strypa -
det är bättre, att jag dödar dem och skapar något smått.
Det klotet må jag slunga
in i solarnas glöd,
här blir aldrig någon trevnad, förrän jorden är död'

Människans största ÖNSKAN bör vara att alla krig ska ta slut!


Glöm inte Novelltävlingen är du rar!

image736
från Zack

Kommentarer
*****************************************************************************************
Postat av: lovingnurse

godnatt :)

2007-12-11 @ 02:31:14
URL: http://lovingnurse.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: lovingnurse

absolut det är så rätt det du säger. jag bara önskar att jag kunde utstråla den där självsäkerheten men jag ska minsann jobba på det!

haha jag fick dig allt att stå där med skägget i brevlådan nu ;) haha men aw det var ju en fin julklapp :D

2007-12-11 @ 02:46:34
URL: http://lovingnurse.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: Zack

SnÄlla tösen måste jag jaga dig också i säng. Min Solstråle har just gått och lagt sig :)

Ni är ena rackar ungdomar vet du det ;)

I säng med dig nu raringen :)

Kram

2007-12-11 @ 02:52:03
URL: http://cityoftheday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0