Dagens dikt

Av: Thomas Öberg Poeter.se-hjärtat till en stödmedlem!

Soldat så ung men så full

Fred, fred vad är det
Ingenting om det jag vet
Rättvisor, frihet och harmoni
Existerar inte ens i min inre fantasi
Kommer jag någonsin få någon trygghet


Fred, fred har jag aldrig drömt
Ett vapen under kudden har jag gömt
Diktatur, krig, våld och tortyr
Följer med mig vart jag än flyr
Är det någon som om mig bryr


Var jag än går, vart jag än är
Så ser jag en militär, som håller sitt gevär
Allt jag ser, gör mig rädd
Våldet gör jag mig alltid beredd
Sover aldrig tryggt i min bedd


Öga mot öga, tand för tand
Jag står alltid beredd med knuten hand
Men egentligen så vill jag värma upp allt
Med min kärlek det som är för kallt
Och göra om detta till ett varm och kärleksfullt land.
***************
GLÖM INTE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0