Löfte är ett löfte!

Jag gissar att det inte har undgått någon att jag inte är super bra på det där med stavning! Konstigt är det inte då mitt modersmål hör till den slaviska språkgruppen och svenska hör till den germaniska. För att krångla till det hela ännu mer så är mitt modersmål fonetiskt dvs. man talar som man skriver och man skriver så som man uttalar orden. Enkelt, praktiskt och bra. Med andra ord behöver jag inte fyra st. K för att skriva Jokkmokk ;)


Det där med BOSTAD, SEX OCH TELEFONKATALOG, här kommer det.

Året är 1978 och jag ska skaffa mig min första bostad, jätte kul. Väl på bostadsförmedlingen (utan att veta att ni säger en etta, tvåa, trea, osv.) försöker jag förklara för handläggaren vad för slags bostad jag önskar mig.

Kunde konstatera att lokalen var fylld med unga kvinnor, 4 eller 5 stycken sköna tjejer, förmodligen praktikanter. Jag vilade mina ögon på dem, medan jag förklarade till tanten som var ganska nära pensionen följande:

God dag frun, jag skulle önska hyra en lägenhet.

Vad roligt unge man, vad har du tänkt dig frågade tanten.

Jag tyckte att det så här i början skulle räcka med ett vardagsrum, sovrum, sen vill jag gärna ha toalett med badkar och så förstås ett KUK.

Det blev dödstyst i lokalen och damen började skifta färg i ansikten, tjejerna började sakta fnissa och jag förstod att jag har gjort bort mig men inte varför eller hur!

Så jag säger till damen att jag inser att jag sa något galet men vill inte göra om det så är ni snäll och förklarar vad var det jag sa fel? Skrattet börja sakta tillta i lokalen och tanten börja skruva på sig.

Du förstår, sa tanten du sa att du även vill ha en apparat.

Apparat säger jag undrande, vad då för apparat?

Tanten rodnar ännu mer och säger: En grej sa du att du vill ha. Jaha svarar jag, vad då för grej?

Spänningen är olidlig och tjejerna håller på att kissa på sig men fortfarande orkar hålla masken.

Åhh du milde sa tanten och äntligen förklarar, du sa att du även vill ha en sådan grej ni killar har mellan benen.... Lokalen exploderar i skratt och jag tänkte och önskade att marken under mig ska öppnas så att jag kan försvinna.

Efter denna erfarenhet vet jag vad vi killar har mellan benen och att man lagar man i ett KÖK och inte någon annanstans, SUCK.. :)


image506


Nästa inlägg: SEX.

 

Kommentarer
*****************************************************************************************
Postat av: Ängeln

ha ha....viken tur att jag hann läsa detta innan jag ska iväg på galej.
Inte lätt med främmande språk alla gånger. Förstår om tjejerna fnissade, det hade jag också gjort och skulle inte velat byta plats med dig då, men så var det ju omöjligt också eftersom det hela inträffade under mitt födelseår..... ha ha.....

Änglakram

2007-11-23 @ 16:30:36
URL: http://www.andar.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: Micha

Kommentera dagens inlägg hos mig så är du jättesnäll, skulle verkligen uppskattas! =)

2007-11-23 @ 18:03:53
URL: http://eyeofstone.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: Zack

Till Micha om dikten: Jag är tagen tösen. Jag är tagen både som pappa till mina töser och som ett barn som egentligen aldrig haft en far som är värd ordet.

Mycket fin dikt, hoppas att snart få läsa en dikt av dig som säger mig att Micha är glad och Lycklig.

Många kramar :)

2007-11-23 @ 21:05:50
URL: http://cityoftheday.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: Zack

Ja du Ängel så kan det gå :)
Trevlig fredagskväll och så en Kram ;)

2007-11-23 @ 21:06:35
URL: http://cityoftheday.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: AmandaLin

Hejsan! Annonseringen? Att man får betalt för sin blogg då? (: Jag vet inte om jag vill ge ut mitt bankokortsnummer och så när jag ändå är under 18 år.

2007-11-23 @ 21:33:03
URL: http://amandalin.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: Zack

Till AmandaLin: Hej tösen. Beträffande kontot så avstår jag från att je dig råd. Tycker du ska prata med dina föräldrar om det. Själv uppgav jag mitt konto nummer. Så mycket kan jag säga i alla fall :)
Kram

2007-11-23 @ 22:43:47
URL: http://cityoftheday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0