När vi blir gamla, blir vi?

En dikt skriver av en äldre dam och
översatt av Eivor Niklasson


Vad ser ni, systrar, vad ser ni säj?
Tänker ni inom er, när ni tittar på mej

En knarrig gammal gumma,
inte särskilt kvick, osäker om vanor,
med frånvarande blick som spiller ut maten och inte ger svar,
när ni muttrar om henne som aldrig blir klar.

Jag ska tala om vem jag är,
som sitter här så still,
som gör vad ni ber mig och äter när ni vill.

Jag är ett tio års barn med en far och en mor,
som älskar mej och min syster och min bror.

Om ni öppnar era ögon,
systrar,
så ser ni ej bara en knarrig gammal gumma.

Kom närmare, se MEJ!

image416

Denna dikt tillägnar jag alla våra gamla som fick detta land att bli det den är idag!!

Nu får vi vara rädda om dem!

Kram från Zack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0