Telefonkatalogen

Arbetade som säljare och året är 1985.


Skulle besöka en viktig kund i Gällivare.


Försökte hitta han på alla sätt men utan resultat. Då återstod det bara att ringa.


Åkte till en bensin mack och lånade telefonkatalogen för Norrbotten.
Letade och letade men inte, det fanas inte Gällivare i katalogen.

 


image514


Bestämde mig då för att ringa min chef och be han ge mig numret för den fanns på kontoret.

Hej chefen, jag har letat som galen men hittar för F** inte Gällivare i telefonkatalogen sa jag. Kan du vara vänlig och ge mig numer till XXXX?

 

Ju då om du väntar lite gran,

men nästa gång får du väl försöka med G när du söker Gällivare.

 

Fy farao, inte är det lätt, de svenska språket, tro mig.

 

Så till slut:

Gemensam nämnare för BOSTAD, SEX och TELEFONKATALOGEN är

just det, jag själv.

 

Det bjuder jag på !

 

image513


Kommentarer
*****************************************************************************************
Postat av: Linda

Haha.. du är för härligt!

2007-11-23 @ 23:37:46
URL: http://lindawashere.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: habeascorpus

även en nobody har en roll i livets teater, jag vet..... :)
tack för att du kikade in

2007-11-24 @ 00:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0