Till mina nattsuddare

Kluriga matte frågor!

Du kanske har hört eller sätt detta dförut och då är det för mig bara att beklaga.
Om inte ha det så roligt.

Fråga ett:

Du kör från Stockholm 120 km/h och ska hälsa på mig. Jag vet inte att du är på väg så jag hoppar i min bil och kör från Umeå i 100 km/h för att hälsa på dig.

När vi väl möts på vägen undrar jag vem av oss två är då närmast Gävle??

Fråga två:

image475

Använd tändstickor och lägg upp dem enligt bilden.

Du får flytta en tändsticka och sätta den någonstans för att få rätt resultat på ekvationen. Bråksträcket och likhetstecknet får du inte röra. Vänster sida ska vara rätt med högersidan. Och dessa romerska siffror ska vara rätt skrivna. Du får inte bryta tändstickor.

Använd gärna räknare, papper och pennan.


Fråga/uppgift tre:

*                 *                 *


*                 *                 *


*                 *                 *


Du får dra fyra raka sträck och med dem få kontakt med alla nio punkter!!

Pännan får du inte lyfta.

Tips: Tänk utanför ramarna!

Lycka till :)

Natti, natti

Kommentarer
*****************************************************************************************
Postat av: Ängeln

För svårt för mig. Är inte det minsta matematisk i mitt sinne. Jag är med siffror som en analfabet med bokstäver :(

Kram

2007-11-20 @ 23:32:11
*****************************************************************************************
Postat av: Malin

Kan den med ramarna, har lite svårt att veta dock hur långt det är till gävle från sthlm och från gävle till umeå. Vet att vi har kanske 60 till gävle, så ni har kanske 45? och vi har 80 till sthlm. vilket betyder att det är way shorter från sthlm och att sthlmaren redan passerat gävle. Men för att inte låta allt för dum, vi möts på samma ställe, alltså har vi lika långt till gävle!
Tack för tipsen, men en kamera kan vara lite dyrt, han köpte nyss en Hasselblad från 50talet. Vacker och fruktansvärt bra kamera.
Ha en toppen dag! :)

2007-11-21 @ 00:49:58
URL: http://malinfjellstedt.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: Malin

Jag ska klura på den. Får återkomma imorgon.
Sov gott :)

2007-11-21 @ 01:22:27
URL: http://malinfjellstedt.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: SKÖNHET/Tips&Råd

Tack det ska jag göra! Ska satsa hårt eftersom det är en tuff branch. Vad är det på söndag?

Uppgift 3 där har jag ju kunnat förr men nu är jag alldelles för trött haha

2007-11-21 @ 08:05:09
URL: http://beautycave.tjejsajten.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0