Alla dessa MÅSTE

image161

Jag erkänner!

Jag hatar alla dessa "måste" de värsta av dem är att man måste betala räkningar.

För ett tag sen så glömde jag att betala en räkning, den ramlade faktiskt bakom datorn då jag höll på med Internetbetalningen och blev inte betald i rätt tid.

Redan nästa dag ringde företaget och tjejen i luren påpekade att deras faktura nummer bla bla bla inte var betald. Jag sa till henne att jag betalade alla räkningar jag hade. Nej sa hon vi har inte erhållit någon likvid från dig. Ja du, sa jag då hade er företag antagligen ingen tur vid dragningen! Men vad menar du frågade tjejen.

Du vet, berättade jag, jag har en stort gammal Stetson hatt. I den sätter jag alla räkningar som jag får. Skakar om hatten sen, blundar och tar ut tre räkningar och dom betalar jag omgående. Resten åker in i papperskorgen.

image163

Tystnad, tystnad, tystnad till slut hörde man: "Alltså, du måste skoja, så kan man ju inte göra!" Nej sa jag och skrattade till, men tro mig, nog har jag lust att göra det, det kan jag skriva under på.

Mina goda läsare, se det ovanstående som ett tips som inte är att rekommendera.

OK, ni ska ha det bra och jag ska och fixa mitt värsta måste :(



Från Zack


Kommentarer
*****************************************************************************************
Postat av: Sandra

Haha jaaaaa! o lägga dom räkningarna som är jättedyra i en annan hatt o sen "tappa bort" den hatten *visslar*

2007-10-29 @ 13:25:02
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14068
*****************************************************************************************
Postat av: Zack

Så sant, men iden är ju hur tokig och bra som helst ;)

Tänk om man kunde :)

tc
//Zack

2007-10-29 @ 13:25:24
URL: http://cityoftheday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0