JAG ÄR KÄR fortsättning

351536-174

Här i Donau parken brukade vi för det mesta samlas när vi hade våra gitarrer med, vi drog ihop tre bänkar och spelade, pratade drog roliga historier och hade det riktigt mysigt.

Själv uppvaktade jag Maria, Gud vad underbar denna tjej var.
Hon hade långt självlockigt hår och djupa blå ögon.
Min dröm tjej, i alla fall just då.

351536-176

När vi begav oss till Fästningen var det oftast pga. att det var dans där.
Vi fick ta bussen dit men tillbaka promenerade vi.
Det var ju sköna sommar nätter.

Alexander gick med sin tjej, Bora med Merry och
Maria och jag gick tillsammans och pratade,
lärde känna varandra och förstås busade med de övriga i genget.

Om vi trodde att det finns de minsta chans att man får hångla med sin tjej var det skogsdunge som gällde.

351536-175

Där tände vi en brasa och plockade fram kanske en eller två flaskor vin, vindruvor, ost och färsk vit bröd. Där fick jag min första kyss från Maria och därefter var vi ju ett par.

Vi hade det mysigt och bra länge. Minns hur det var om kvällarna då jag jobbade sent. Jag kunde inte bege mig hem utan att träffa Maria innan. Så jag hoppade på min cykel och cyklade till andra sidan staden för att komma under hennes fönster och knacka på. Är det så att det var riktigt sent brukade Maria fästa ett snöre på en penna som hon satte i fönstret och andra ända av snöret satte hon fast på sitt finger. Väl framme ryckte jag lätt i snöre och vips så var hon i fönstret.

image177

Det där med snöret var bra, utan den var det risk att man väcker hennes mor som i alla fall i början inte var så förtjust i hennes dotters pojkvän. Livet lekte och jag var lycklig. Jag tror att jag vill gärna ha kvar känslan som just nu svepte över mig så jag slutar här.

image179

sov gott bloggisar

Zack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0