Salzburg, Wien, Budapest & Bucharest here we come!

Då var det dags för våran stora turné.

Tre uppsättningar, fyra städer och tre länder, mycket jobb men ah vad underbart.

image84

BUDAPEST


image85

WIENA

image89

MOZARTS SALZBURG

image88

BUCURESTI

Första dagen i varje stad är tuffast. Alla lastbilar skall lastas av och scenen skall i ordning ställas, sen är man ledig till nästa dag då proceduren ska upprepas med nästa pjäs, opera eller balett. Då jag aggerade ofta som statist fick man ju förstås vara närvarande vid föreställningen.

Vi presenterade:

Gisèlle Balett Koreograf: David Blair Musik: Adolphe Adam

Madame Butterfly av Giacomo Puccini

Turandot av Giacomo Puccini



Gisèlle Balett



Madame Butterfly



Turandot, her video med Nessum Dorma

Man kan ställa sig frågan om jag gillar Opera, O yes I just love it.

Med Opera är det så att man antigen älskar eller hatar den men Opera och klasiskt musik är någonting som man lär sig tycka om eller så har man de i blodet helt enkelt.

How ever, efter föreställningarna blev det natt bufe eller så som vi unga gjorde, ut på stan och utforska.

Mitt arbete kommer att föra mig nästa gång runt Jugoslavien.

Ha det gött alla bloggisar



Zack

PS. Snälla, glöm inte att rösta i veckans fråga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0