GRATIS PENGAR, fortsättning

image239Gratis pengar, ni tror väl att jag skojar med er. Men detta är alvar och information som man ska ta vara på. Tips jag har kanske ni inte har användning för just nu men de är bra att lägga det bakom örat för senare bruk.

Dessa gratis pengar är begränsade till special bruk och med special bruk menar jag finansiering av nya företag och projekt. Medel finns att tillgå framför allt i glesbygden och för etablering av kvinnligt företagande men även till andra ändamål..

Vi talar om så kallade statliga bidrag, ett ord som många rynkar näsan åt. Men detta är fel inställning. Jag ska förklara enkelt varför.

Ni vet all om dessa miljarder som Sveriges betalar till EU?

Bra!

En del av pengarna kommer sen tillbaka till landet och är avsedda som stöd till olika verksamheter.

Och nu, skälet varför man inte ska rynka näsan till ordet "bidrag". Om staten inte förbrukar dessa pengar, måste de återbetalas till EU. Nu när ni vet det (om ni inte visste) vill jag tro att vi är överens med att dessa pengar SKA stanna och förbrukas i landet och om möjligt skapa nya arbetstillfällen eller åtminstone hjälpa de befintliga företagen så att människor kan behålla sina jobb.

image240

Hur mycket pengar rör det sig om då?

Allt beror på storleken på investeringen du/ni planerar men vi pratar om 100 tusentals kronor. Förutsättningen att få dessa pengar varierar. Stöd kan fås i många olika faser av företagsbildandet och i många olika former. Jag kan tipsa till vad, hur, hur mycket, när, varför och vad som krävs av dig som innovatör uppfinnare och företagare.

image241

Jag gör det dock inte här.

Skriv en enkel kommentar på inlägget och ställ dina frågor där. Du kan förstås vara anonym om di vill. Det jag däremot behöver veta är: Bransch, Län och ort du bor på, antal planerade anställda (inklusive dig själv), och sist men inte minst storlek på den totala finansieringen.

Låt oss samla in gratis pengar.


från Zack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0