Good morning bloggisar

image41Good morgon bloggisar, har just fått min Solstråle i väg till skolan. Nu får man tänka vad man ska laga för mat idag. Det där om "Varför är det så mycket månad kvar i slutet på pengarna" gör se påmind nu. Men det är löning på torsdag så det är relativt lugnt.

För ett par år sen i Spanien, San Augustin, lagade jag en konstig soppa! Jag trodde att det kommer att bli svårt för ungarna att få ner men inte, barnen tyckte jätte mycket om den så soppan finns i listan med "Pappis Recepter" det är nämligen så de kallar mina maträtter.

image44


















Här nedan recept till:

image45Pappis Tomat Soppa

2 PKT 1L Passerade tomater
1,5 L Vatten
2 Tärningar köttbuljong
2 Tärningar grönsaksbuljong
1 Hackad gul lök
1½ dl. makaroner
eller 1 dl gröt ris
8-10 st. köttbullar delade i 4 bitar
1 matsked olja
1 tesked pulver paprika (ej stark)
1 krm torkat basillika (naturens läkemedel)


TILLAGNING:


Finhacka löken och fräs den med köttbullarna i mat fettet under lock, tillsätt pulverpaprika, fräs tills löken mjuknar, lägg i köttbuljongtärningar, passeradetomater och vatten och koka upp.

Tillsätt makaroner eller ris och rör om ofta tills det kokar upp på nytt, dra ner värmen till tvåan och låt sjuda i 20 min rör om ofta typ var 5 minut annars fastnar det i grytan.
Servera gärna med en klick Creme Fraiche och ost smörgåsar.

Smaklig måltid

Zack

Kommentarer
*****************************************************************************************
Postat av: Linda

Lät smarrigt. Får testa det på fyraåringen nån dag!

2007-10-22 @ 09:59:04
URL: http://lindawashere.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: Zack

Tack och lov, mina klagar inte :) Lycka till!

tc
Zack

2007-10-23 @ 07:38:30
URL: http://cityoftheday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0