I Månens sken

Med handen på hjärtat, den tiden var bland det bästa i min ungdom. Underbara minnen att blicka tillbaka på. Man små ler, nästan myser och känner lite nostalgi.

image128
Det hela började långt innan semestern. Min gode vän Alexander (Sascha) och jag tränade hårt för att orka cykla ca: 600 km ner till havet. Vi tränade tempo cykling, skrot lyftning och liknande. Planerade resvägen, rastplatser, övernattningar och inte minst ekonomi. Vi behövde inte så mycket pengar egentligen. Det mest viktiga är att ha pengar till mat för par tre dagar och att köpa tåg biljetter till återresan, vi tänkte inte cykla tillbaka.

När Sommaren sen kom packade vi våra väskor. Det viktigaste var reservdelarna i fall cyklarna pajade och sen förstås det vanliga toalett grejer tandkräm, deo, tandborste, tvål schampo samt rakkniven (ha, ha man fick börja raka sig). 4 par bad brallor två par jeans 4-5 t-shirts och 2 skjortor och min gitarr vill jag minnas. Behövs det mer kläder tänkte vi handla på platsen.

Då var det dax, det bar i väg. Vi hade ett relativt lugn tempo och passade på att njuta av omgivningen, nallade frukt och grönsaker på vägen och på natten reste vi vårt lilla tält, tände en brasa och plockade fram våra två gitarrer förstås.

Nästa morgon vaknade man med tuppen och samma sak igen tills vi kom fram. Det vi gjorde först av allt när vi var framme var att hoppa i vattnet. Första dopp i det underbart kalkberikade havet var det bästa, vattnet var så rent och klart att man kunde se hur djupt som helst. Helt galet underbart.

Nästa mål var det att hitta en bra kamping plats. Valet var väldigt utstuderat får jag erkänna. Det ska inte vara långt från de fina hotellen så att våra gitarrer kan höras men samtidigt tillräckligt långt borta så man inte kan se vad vi har för oss. Nästan som att finnas men inte synas. :) När vi ställde oss i ordning då var fällan gillrad.

image129

Vad då för fälla undrar ni säkert?

Ja, det är så att på platsen fanns det gott om ensamma tjejer/kvinnor framför allt från Tyskland. De var där utan sina män med tanke på att roa sig på bästa sättet och så mycket det bara går. Pengar hade de som gräs. Ni förstår våran tanke var inte att tillbringa 6 veckor i tält. ;) Först såg vi dom på stranden, pratade med dem och till kvällen bjöd dem till vår lilla kampingplats. Med lite vin, skön gitarr spel och sång, månen som speglade sig i vattnet med löftet om att den ska bevara hemligheter som utspelade sig framför dess milda ögon. Ni kan säkert räkna ut hur det hela slutade, med oss två som var lika äldiga som brasan vi satt framför. Min favorit var ju natt bad med....... ja ni vet och utan......... tja det vet ni också ;)

image130

Nästa natt behövde vi inte länge sova i tältet. När man lever så här fritt och underbart går sex veckor fort, väldigt fort. Det enda som ändrade sig var tjejerna vi träffade efter att de förra åkte tillbaka till sina respektive länder. Milda Matilda, känner att jag nästan rodnar när jag tänker tillbaka men vi var ärliga med tjejerna det lovar jag, raka puckar var det. Vi behövde dem och de hade inget emot att bli uppvaktade på vår harmlösa sätt. Alla var glada och nöjda. Som sagt en underbar tid i mitt liv.

image131

Allting har sin början och sitt slut så även saker och händelser i våra liv. Snart blir mitt liv ett HELVETE som gav mig mardrömmar i fem långa år men mer om detta nästa gång.

Var rädda om varandra, lev livet och låt den inte leva er.

Med från Zack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0