Att fundera över....

Det kan man gott göra, fundera över dessa ord.

Väldigt läsvärda sådana!

Det är bättre att göra någon ledsen, än att göra någon illa.
 

Om du älskar är du slav, om du älskas är du herre.

 

Antingen skall du hålla dig lugn, eller också skall du slå så det känns.

 

Dräp mig hellre med gift än med socker.
 

Du klår mig och hugger huvudet av mig: du försonar dig med mig -
hur skall du sätta huvudet på mig igen?

 

Fanns här inga fler än jag, så vore jag bäst!

 

Lämna den by där man skrattar åt dig, om den så är byggd av rubiner.
 

Var på din vakt mot försonad vän.

Allemansvän är ingemansvän.

 

Den du inte känner mycket väl visar du inte ditt hjärta.
 

Du ska inte föda upp maskar som kan gnaga upp dina egna inälvor.

 

Vill du inte att någon skall veta det, så gör det inte.

 

List besegrar styrka.
 

Om du går in någonstans, tänk först efter hur du skall komma ut igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0