Från barnens mun

När solstråle var kring 4-5 år gammal var vi en vända till kyrkogården.

Det var någon gång under försommaren och gräset var grönt utom på par ställen.

 

Flickan frågade mig varför växer inte gräset på dessa ställen och jag förklarade att man har nyligen begravt någon som har dött.

 

Väl på väg hem så hörde jag henne sucka tungt och säja O,j o,j oj,?Jag tittade på henne och undrade, hur är det gumman, varför ser du så ledsen ut.

 

Oj oj oj, säger hon igen, så många människor man har begravt här och pekade.

 

Jag lyfte blicken i riktningen hon pekade på och såg en

stort väl plöjd och harvad åker.

 

Jag fick förstås skynda mig och förklara och hon blev glad igen.



Barnens ansikte är som en spegel, man kan utläsa allt,
även när de är arga ;)



Kommentarer
*****************************************************************************************
Postat av: Linda

Barn är kloka... det är ett mycket inspirerande jobb att vistas bland dom hela dagarna.

Förresten.. Bradley, heter den. Fonten...haha

2007-11-16 @ 15:58:55
URL: http://lindawashere.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: Zack

Tack Linda :)

2007-11-16 @ 18:35:05
URL: http://cityoftheday.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: Estelle

den 1a var ju söt!

2007-11-16 @ 19:58:17
URL: http://estelles.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0