KVINNOR!

Mr Lindemann Poeter.se-hjärtat till en stödmedlem! om kvinnor, och jag, jag instämmer!


Tjejigt att vara kvinna

Ja, det är roligast att vara kvinna.

 

Jag menar, mina två bästa vänner är brösten som jag bär med stolthet.

 

Jag tillhör också det vackrare könet. Till och med bögarna erkänner det.

 

När jag nu vill göra karriär, så döljer jag min intelligens på arbetsplatsen, för att inte hota den manliga maktstrukturen. Jag för fram förslag som jag har på ett sätt att min chef tror att han kommit på det förslaget. Givetvis så tror han att han gynnas av förslaget, att hans chef i sin tur kommer att berömma honom för det.

 

Men de männen inte förstår är att vi kvinnor i slutändan vinner på förslagen. För det bär på en inre dold matriarkalisk självutlösare, dessa förslag, som kommer att brisera likt en explosion i männens hierarkiskt uppbyggda maktstruktur. Ja, efter det kommer vi mjukt och inkännande föra in matriarkatet på arbetplatsen.

 

När vi kvinnor blir äldre, inser vi att det inte är skönheten som fört oss dit vi hamnat - utan det är en kvinnas list parat med tigrinnans styrka som sett till att vi styr världen, bakom de mäktiga männen som tror sig styra världen. Vi har våra kvinnliga kurvor som vapen parat med en spelad dumhet som får den smartaste mannen på fall.

Vi kvinnor umgås också otvunget med varandra - till skillnad från när männen umgås med prestationsnoja inför varandra. I omklädningsrummet kan vi helt avspänt berömma varandras kroppar utan någon lebbnoja - till
skillnad från killarna.

 

När vi ingår ett äktenskap med en man och sedan skiljer oss. Tar han oftast pengarna medan vi för det mesta behåller det gemensamma vännerna. I ren desperation går så det mesta av hans pengar till alkohol.
Hur smart är det?

 

Ja, vi är mer avspända mentalt. Ni kan få vara det starkare könet rent fysiskt -
men mentalt så klappar ni ihop vid första bästa förkylning.
Vi kvinnor skapar liv när vi föder barn.

 

Männens mindervärdighets känsla och komplex i att skapa massa andra tekniska prylar, härstammar nog i komplexet att de inte kan få fram
något så vackert som ett barn.

 

Men vi låter dem hållas för vi inser med en inre självkänsla att det måste ersätta det vi kan helt naturligt.

 

Vi kvinnor är kvinnor - män är stora barn.

 

Men vi låtsas att dom är hjältarna i våra liv.

 

Det kallas för en kvinnas list!

 

image469


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0