Riktigt gött med riktiga vänner!


bloggisar. Oj oj vad det blev sent igår. Jag hjälpte faktiskt Solstrålen med bloggen (nästan i regel är det hon som hjälper mig). Väl klara tittade vi på klockan och konstaterade vi att hon är 06:30 lokal tid.

Så nu blir det kaffe. Så man vakna typ. Kyrkklockorna på Ålidehemskyrka väckte mig. Vacker klang på dessa klockor men ack så tidigt de väckte mig. Hoppades på att få sova till 12,men inte. Och kanske lika bra. Strax efteråt ringde telefonen. Det var min gode vän Örjan.

image258Ja ha gubben: funka din bil? Ja visst gör den det svarar jag. Ja ha och du har bytt till vinterdäck. Nej det har jag inte. Ryggen har dess värre pajat. Ah det var tråkigt jag tänkte ju bjuda på middag (bor i Holmsund 25 km från Umeå). Vad gör du annars frågade jag? Tja, ska och svetsa bilrackaren, lite plåt du vet. Tyst i luren (Örjan funderar liten stund) sen kom det, hörru jag svetsar lite sen kommer jag så fixar jag det med däcken. Jag är OK i ryggen säger han. Ja vist svarar jag, men efter svetsen och däckbyte kommer det att kännas "skönt" i ryggen.

Nä, men jag gör så säger han, jag svetsar lite så ringer jag innan jag kommer. OK svarar jag, sen åker vi till dig och medan du fixar maten tar jag och fixar avgasröret på din bil, kul säger Örjan , sen kan vi kolla alla lampor och åka och köpa om någon är trasig sen är det bara att putsa till bilen och besikta sen kan jag sälja den för en bra slant.

Men den är ju hur fin som helst sa jag, just därför, någon kan göra sig en bra affär och jag får mig en slant. Jag har ju Audi eller hur. Visst sa jag vi gör så. Ha det ...det samma grabben och la på luren.

Hur var det man säger: "i nöden provas vänner" så sant, så sant.

Ha en bra dag mina bloggisar och kom ihåg att:
" vänner får man inte dom förtjänar man"!

Vad tycker du, är det så?



från Zack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0