Svar på tal...? Och hur hjälpte du ungdomarna då??

Det borde dom själva svara på egentligen men vet de katten om de läser bloggar och jag själv har inte marknadsfört mig något nämnvärt.!

Så jag får berätta lite.

 

Gillar country dance, skrev koreografi på 3-4000 steg,
tränade upp fem ungdomar upp till 15 år gamla och så fem tjejer 30+

 

Vi skapade ett tävlingsteam och jag ledde dom från SM i Stockholm, genom Finska mästerskapet i Wasa och en VM-kvalificerande tävling i Umeå.


Man skulle placera sig minst femma på minst 3 tävlingar
och på det viset kvalificera sig för VM i Nashville.


Vi åkte till VM i årsskiftet 2003/2004 och stannade dryga veckan samt firade det Nya året där. Dom behövde bara ta med sig fick och shopping pengar på samtliga resor! Kostnad från SM till VM ca:300 tusen kr. Fixade dessa pengar med mina kontakter och våra gemensamma arbetsinsatser.


Vi kom visserligen näst sist men SKIT kul hade vi.


image290

Arbetade gratis på AF med att lära och tipsa ungdomarna om hur man söker och får ett jobb. Har erfarenhet både som arbetstagare och arbetsgivare samt arbetade med rekryteringen av personal.
(det kommer ett inlägg i ämnet om ni vill)

 

Hjälpte unga företagare som mentor i jakt efter kapital och investerare och då pratar jag inte längre om $6 och $20 utan 100 tusen kr. och uppåt.


(inlägg: GRATIS PENGAR, fortsättning)

 

Har fyra "extra" döttrar som jag älskar som mina egna,
en i Helsingborg, två i Piteå och en i Övertorneå.
Tre "extra" söner en i Luleå, en i Kiruna och en i Övertorneå,
dom har sina respektive livs historier!

 

Nu vill jag inte "skryta" mera, men tro mig, detta jag skrev om är bara toppen på isberget.
Jag är faktiskt förbannat stolt över mina insatser för ungdomarna.


Men jag har även erfarit att det inte alltid är lönt att hjälpa men,
GSG (GSG= se min presentation).

 

Som sagt, jag förväntar mig inte att man ska tycka om mig men
om man är smart ska man lyssna på det jag har att säga.


Ni ungdomar är våran framtid, oavsätt om ni vill det eller ej :)


image286 från Zack image285

Någon av mina skyddslingar kommer kanske att se detta inlägg och då ska du ANONYMUS/FEGISUS få mera svar på tal :)

Kommentarer
*****************************************************************************************
Postat av: Linda

Vilken energi. tur det finns såna som orkar engagera sig för ungdomarna.

Jag spelade fotboll som ung. Då var det många i min omgivning som engagerade sig. Det är mycket som ska fungera för att små knattar (och sedan tonåringar) ska kunna spela seriespel och cuper. Det är transporter, träningstider och ledare, det är insamling av pengar, kunna ställa upp och döma matcher. Det ska fixas logi när man ska vara borta etc etc. Och det är inte allas föräldrar som ställde upp. Mina gjorde det. Jämt. Men det innebar att dom även fick ta kompisar med i bilen och så eftersom deras föräldrar inte var intresserade. Jag spelade fotboll i 10 år ca. Det var en mkt givande period. man fick lära sig mycket både om sig själv och om andra. Att jag sen var rätt duktig och har vunnit många seriesegrar, många, många cuper både på hemmaplan här uppe i norrbotten samt i större orter som Umeå och stockholm gör ju sitt till att det var kul! Utan engagerade vuxna hade det ju aldrig blivit av.

2007-11-07 @ 21:10:08
URL: http://lindawashere.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: Zack

Så sant Linda, det var säkert underbar tid och framför allt så hjälper den en senare i livet. Det är ju tufft ibland under resans gång men när man ser glädjen i ungdomarnas ögon så ramlar det nya krafter på
en från ingenstans om man fortsätter som den lilla Duracell kaninen.

Tack för ditt kommentar

Kramis

2007-11-07 @ 22:01:45
URL: http://cityoftheday.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: sheila

Great essay site http://www.superiorpapers.com

2010-03-03 @ 15:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0