NU KOMMER DET DE SURA

image164Det är inget konstigt alls det där med att vara rädd för tandläkare.

Är man inte rädd för behandlingen så är man rädd för räkningen. För min del är jag rädd för båda. Gjorde fyra besök om ca halvtimme vardera och notan oj, oj nästan tre tusen spänn. Snacka om kall dusch om något.

Hur i alla sina dagar ska man betala, men det löste sig. Man kan dela betalning så man kan klara av det hela. Men det kunde ha varit värre och då menar jag priset om jag inte valde att låta tandläkarkandidater arbeta med mina tänder.

image165Här på Tandläkarhögskolan i Umeå har man denna möjlighet och priset kan bli upp till 25-50 % lägre beroende på behandling. Jag vet inte (har inte tagit reda på det) om det är samma regel som gäller för tandläkare som för vanlig läkarbesök.

Så vitt jag känner till så kan man besöka vilken läkare som helst och på vilken ort som helst. Är det så även med tandläkarbesöket så har ni här ett tips om att spara pengar på just er tandläkarvård.

Hoppas att detta spar tips hjälper någon!

Detta får också bli sista inlegget för idag, ni får ha det riktigt bra resten av kvällen.

från Zack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0