Tjuvlyssnat.se - Facebook i miniatyr?

image207

Det där med upphovsrätten begriper jag mig inte på!

Så jag får väl fråga er som vet: Är bloggen/hemsidan Tjuvlyssnat.se en ny FACBOOK.

Kommer vi snart att få läsa rubriker så som "Microsoft köper in sig i Tjuvlyssnat.se" eller "Aftonbladet köper Tjuvlyssnat.se". Vad tror ni?

I villkoren för att posta inlägg till Tjuvlyssant.se står det följande:

Vi kommer aldrig att ge ut din e-mail till någon. Vi kommer endast att använda den för att ställa dig eventuella frågor. Tjuvlyssningar utan giltig e-mail kommer inte att publiceras. Vi förbehåller oss rätten att använda din tjuvlyssning i andra sammanhang, som t.ex. i böcker och dyl.

Vem äger alltså upphovsrätten?

Jag undrar?

Vad gör man då av med sina tjuvlyssningar?
enkelt,
skapa en ny rubrik och publicera den på din blogg!

Zack

PS. Tjuvlyssnat.se ligger som favorit blogg i min presentation!

Kommentarer
*****************************************************************************************
Postat av: Linda

Ja, tjuvlyssnat är kul. Brukar titta in ofta där!

2007-10-31 @ 21:53:11
URL: http://lindawashere.blogg.se
*****************************************************************************************
Postat av: Zack

He, he jag med ;)

tc

2007-10-31 @ 22:19:50
URL: http://cityoftheday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0