Helsingborg

image292Nu var det bara att sätta sig i bilen, min första resa i det nya landet. Sittandes i baksätet kände jag mig som en kung. Mindes att jag tänkte att synd att jag inte har flera ögon att se till med. Det var så mycket att se. Och känslan sen, hur kändes det att komma från en land som er 50 år eller mera efter Sverige när det gäller utvecklingen? Jag ska säga er att det kändes som att äntligen komma ut från en lååååååång och svart tunnel och äntligen se ljuset.

Nog reste jag mycket redan innan men det gick inte att jämföra med det jag sätt förut. Österrike, Ungern och då särskilt Bulgarien har i dena tid 1976 precis som dåvarande Jugoslavien varit långt efter på alla fronten om man jämför dessa länder med Sverige.

Rent historiskt så fanns det förvisso i dessa länder monumenten från respektive länders storhetstid, men att just nu i denna stund jämföra de rakt av gick bara inte.

Jag tyckte i alla fall att jag hade kommit till det förlovade landet. Paradiset.

Det tog par timma r att köra sträckan till Hbg för vi stannade och tog fika och det blev ju förstås mycket att prata om men vi hade inte bråttom. Till slut så var vi framme. Annerovägen 28 A i helsingborg

image293

Man var förväntansfull, nyfiken, frågvis och väldigt, väldigt glad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

351536-747
RSS 2.0